Åpner for organisert aktivitet utendørs

Det vil nå åpnes for organisert aktivitet utendørs for Runar Håndball Bredde i grupper på maks 20 personer med minimum 1 meters avstand mellom personer.

2020-04-07
MonicaJ

Fra og med J/G 13 år (født 2007 er tillatt) åpnes det nå for organisert aktivitet utendørs.

Det vil ikke være mulig å benytte fotballbanene på Haukerød da disse er fyllt opp med fotballens lag.

Det kan være noe ledig men dette må da avklares med fotballen og mail sendes til:

adele@ilrunar.no

Vennligst følg retningslinjene under:

Retningslinjer/regler for organisert aktivitet i regi av Runar Håndball Bredde

Runar håndball åpner for alternativ organisert trening utendørs for lag fra 13 år og oppover (født 2007 +, da disse blir 13 i år) og krever at følgende regler skal gjelde for all organisert aktivitet i regi av Runar Håndball inntil videre informasjon blir gitt.

I tillegg innfører vi, på lik linje med Runar Fotball, en egen koronaansvarlig på hvert lag. Denne/disse personen/e er det laget selv som bestemmer hvem er.

Er det spillere/trenere/lagledere/voksne i laget som er syke/hoster/er forkjølet osv. Skal IKKE disse delta på organisert aktivitet i regi av Runar Håndball Bredde.

Det skal være en voksenperson til stede per gruppe ved all aktivitet for barn og unge

Ikke flere enn fem personer per gruppe. Fire spillere + en trener/leder/voksen

Hvert lag må ha en Korona-ansvarlig voksen person til stede på aktivitetene (se ansvarsoppgaver lenger nede)

ALLTID minst en-1 meters avstand eller MER, både innad i gruppen og til eventuelle andre grupper. Det gjelder også ved oppmøte og inndeling av grupper.

Det åpnes for bruk av ball, også mellom spillerne. Ball skal vaskes/desinfiseres før og etter bruk, og alle spillere skal vaske hendene godt før og etter trening..

Det er ikke tillatt med aktiviteter hvor spillerne/trenere er i fysisk nærkontakt med hverandre

Kjegler og annet utstyr skal håndteres av en ansvarlig voksen person gjennom hele aktiviteten og skal vaskes/desinfiseres før og etter trening.

Felles garderober skal ikke benyttes og tilgjengelige vannkraner skal bare benyttes av trener/ansvarlig voksen person.

Husk gode hygienerutiner i forbindelse med aktiviteten, god tilgang på Antibac (Korona-ansvarlig må kjøpe inn både til håndhygiene og evt. vipes til overflater, utgifter refunderes) og rutiner for grundig vask av hender, før og etter aktiviteten

Det vil ikke være mulig, inntil videre, å låne utstyr fra Runarhallen

Korona-ansvarlig

Dette er en ny rolle i støtteapparatet rund lagene, hensikten er å avlaste treneren

Kan gjerne være en av laglederne som alt er involvert, eller en foresatt som ønsker å bidra til trygge aktiviteter

Hvert lag må nominere en person og gi beskjed til Monica FØR første organiserte aktivitet

Ansvaret består i å bistå til den praktiske gjennomføringen av øktene:

o Sørge for at det er Anti-bac tilgjengelig (både til håndhygiene og vipes til vask av overflater)

o Ansvarlig for å bistå med å håndtere kjegler og annet utstyr

o Ansvarlig for å bidra til at reglene følges, sammen med resten av støtteapparatet rundt laget (tenk Fair-play vert men med Korona-fokus)

Gjennom de siste ukene har Norges Håndballforbunds Facebook-sider presentert en rekke eksempler på treningsøvelser, utført av noen av Norges og verdens fremste håndballspillere. Vil anbefale at det holdes fokus på denne type aktivitet, samt at det enkelte lag ser på hvilke muligheter den siste informasjonen fra myndighetene gir for alternative treninger.

Vårt fokus er at vi alle sammen bidrar i dugnaden. Vi er derfor helt klare på at vi ikke kommer til å anbefale tradisjonell håndballaktivitet igjen, før dette er i tråd med myndighetenes bestemmelser.