Runar Sandefjords Damelag med ny trener!

Runar Sandefjord intensiverer satsingen på damelaget/jenter 18.

2017-03-25
MonicaJ

Runar Sandefjord intensiverer satsingen på damelaget/jenter 18, og har ansatt Lars Wallin Andresen som ny hovedtrener foran neste sesong. Lars har utdannelse som elitetrener fra Aalborg Sportshøyskole, og er i første omgang ansatt for 2 sesonger. Han ser på Runars damesatsing som en spennende utfordring, og kommer nå fra en stilling som trener og spillerutvikler i Kolbotn hvor han har hatt ansvar for damelaget, jenter 18 samt yngre lag.

Lars er 35 år og var i sine yngre dager keeper hvor han bl.a. som 16 åring spilte fast for Larvik HK i 1. divisjon. Han er født og oppvokst i Larvik. Han startet sin trenerkarriere i Halsen, samt som sonetrener. Deretter fortsatte ferden til Danmark hvor vår nye trener tok utdannelse som elitetrener ved Aalborg Sportshøyskole og spilte/trente med Aalborgs herrelag (med bla. Håvard Tvedten, Børge Lund og Rune Skjærvold). Lars jobbet i 1 år som analytiker/film for Aalborg herrer. I 2007 gikk ferden hjem til Vestfold og STIF hvor han bla. trente Amanda Kurtovic. I 2008/2009 sesongne trente han Sandars damer i 2. divisjon før han igjen satte kursen mot Danmark.

I sin andre periode i Danmark satte Lars sin trenerkarriere virkelig fart hvor han var trener for Nøvling og så Bjerringbro. Lars var i denne perioden også med på å starte håndballinjen ved Gudenaadalens Efterskole, og har utviklet seg til å bli en meget faglig, dyktig og dedikert trener. Han har også bidratt som keepertrener på yngre landslag i Danmark, trent sonelag på Midtjylland og hatt sin egen keeperskole.

Lars er opptatt av spillerutvikling og er en svært godt likt trener. Hos Runar vil Lars ha ansvaret for damelaget og jenter 18. Han vil også være en bidragsyter nedover i klubbens jentesatsing.

Vi ønsker Lars velkommen til Runarfamilien.

For ytterligere spørsmål, kontakt sportslig leder for Runar Sandefjords damesatsing, Pål Erik Haraldsen Tlf: 922 11 455