Knut Aamodt Larsen knlars@online.no 97957339 2015-11-19 15:13:45

Runar Veteran

Nytt år, 2021

Først, godt nyttår til alle dere, denne corona-situasjonen er ikke lett for noen av oss. Om en tenker tilbake ett år i dag, så hørte vi om en virus i Kina som muligens hadde spred seg til andre land. Hvem skulle kunne tro det som har hendt oss og alle andre, etter dette. Vi har ennå en vei å gå før en bedring kommer. Vi håper og tror at vaksiner som er på vei kan sikre oss et fint sosialt og sportslig liv fra sommeren av.

Vi i ILRunar Veterangruppe "ligger nede brukket rygg" for tiden, ingen aktivitet siden i høst da det var litt trening men uten den sosiale omgangen som vi var så glad i. Vi ser med lengsel frem mot sommer 2021 for å starte alt opp igjen som før.

Veterangruppen håper at alle ihuga trimvenner vender tilbake slik det var omtrendt for et år siden. Vi sier bare: Må den gode "ånden" vi hadde da, ennå gløde for gode trim-dager fra sommeren av.

LITT HISTORIE

Veterangruppen ble staret i 1992 med 13 veteraner til stede. Georg Bye, Gunnar Bøe, Arne Haugen, Ingar Hoff, Tormod Korneliussen, Sverre Hynne, Hans Låge Hansen, Nils Roar Klavenes, Arne Stuen, Oddvar Jacobsen, Bård Hansen, Oddvar Andersen og Ivar Belstad. Karstein Låhne var kassere fra 1992 til 2001 deretter overtok Øivind Fevang som fortsatt er kasserer. Dagens Veterangruppe-styre består av følgende personer; Øivind Fevang, Reidar Otto Karlsen og Knut Aamodt Larsen

INFO

Se innledning, ovenfor.

Veterangruppens ledelse ønsker alle tilbake etter at Covid 19 slo til i mars i år. Vi starter opp året 2020 med ca.60 medlemmer, av disse trerner rundt 40 glade gutter. Ved den forsiktige oppstarten i høst 19.september har vi hatt ca.25 av de meste ihuga trimmerne. Onsdager er dage for oss nå, vi starter klokken 10:00 og holder på ca.en time, veldig bra. I disse tider får vi ikke bruke trimrommet. Ellers tenker vi på å sette en "limmit" på inntak av nye medlemmer, vi er blitt svært mange etter hvert..

Ledelsen ser også på omlegging av kontingent, IL Runar ønsker flest mulig som medlemmer. I møte mellom IL Runar ledelse og Veterangruppen er det bestemt at alle som vil være med på trimmen skal betale medlemskontingent til ILRunar, hovedlaget. Dette til dekning av vår bruk av ILRunars fasiliteter. Dette er nå iverksatt. Alle som er med i veterangruppen får tilsendt giro fra ILRunar hovedlaget. I tillegg så skal vi betale kr.100 til veterangruppens kasse for kjeks og kaffe o.l.. Dette siste betales kontant til Øivind Fevang i september. Dette utgår så lenge Coranaviruset herjer i samfunnet.

Og vi ønsker gjerne at medlemmene fremmer forslag til foredragholdere for kveldsmøtene vår og høst semestrene. Ta kontakt med Knut Aamodt Larsen telefon 97957339 eller email knlars@online.no for forslag. Inn til videre legges dette på is. Det blir ingen torsdagsmøter, eller ingen Torskeaften blir arrangert denne høsten.

Når det er arragementer i hallene så vil alle veteranene få info angående dette og annen dugnadshjelp om ILRunars ledelse trenger hjelp fra oss.Veterangruppen forventer ingen store behov for dugnadshjelp fra IL Runar.

TRIM

Dette semesteret går ut i følge de restriksjonene som myndighetene har annonsert.

Høst /vinter semester 2020. Veteran-trening startet nå onsdager, i høst 2020  kl. 10:00. Varighet ca. 1 time.

Onsdager har vi oppvarming, styrke- og tøyningsøvelser i Hall 2. Det vil ikke bli noe trim i "aparatrommet" denne høsten..

Det er alltid slik at vi deltar ut fra eget behov og form.

Onsdager etter trimmen blir det ingen kaffe- og -kjeks kos med samtaler., dette pga Corona viruset. Smittefare ved folke-annsamlinger.

Treningen for øvrig er åpen for alle, og de fleste er i alderen 60 til 85 år.

Høstsemester 2020 starter 19.august.

Velkommen til veterantrening.

BOLIGMESSEN

Vi har ikke fått info angående Boligmessen 2021 ennå.

VETERANMØTER

Se innledning, ovenfor.

Den andre torsdagen i måneden har veterangruppen kveldsmøter. Temaene varierer. Vi bruker gjerne egne krefter på underholdning og så inviterer vi foredragsholdere utenfra, alle disse får en blomsterbukett for insatsen. Det er enkel bevertning, kaffe og påsmurte rundstykker denne kvelden. Dette spleiser vi på.

Møtene starter vanligvis klokken 19.00, dere blir orientert om hvilke rom som skal brukes, i så måte, For kveldsmøtene er det det samme som tidliger orienter om, at arrangementene utgår pga Corana epedemien.

TEMA

Vi ønsker at veteranene kommer med innspill på temaer. Har noen lyst å fortelle om sitt eget livsløp på en av møtedagene, setter vi alle pris på det. Noen gode skrøner er heller ikke å forakte eller opplesing fra noe interessant og noe morsomt. Fint om dere allerede nå i høst (2020) kommer med innspill. Vi setter disse innspillene opp etterhvert som situasjonen tillater det.

Hver høst har vi torskeaften som er veldig populært. Vi må desverre avlyse dette arrangementet i høst på grunn av Corana epedemien og reglene for tette folkeansamlinger.

Møtedagene blir satt opp for omtrent et halvt år av gangen. Veterangruppen sender ut en detljerte møteplanen for de forskjellige sesongene. Vi håper at vi kan komme bedre i gang til neste år.

MØTEDAGER høst 2020.

Møtene utgår i høst semesteret, Corona epedemien.

DUGNADER

I 2020 sommer har vi hatt en dugnad ute. Veterangruppen sendte ut email om dugnad rundt IL Runars klubbhus-fasiliteter. Rydding i bedd og i busker og kratt, samt vasking og påsmøring med treolje på sitte benker for utebruk. Det stilte en flott veterangjeng på ca. 15 mann med motorsager ol., samt bil-tilhenger for bortkjøring. IL Runar stillte opp med mat og drikke de to dagene dette pågikk. Takk til alle.

STYRET I VETERANGRUPPEN

Leder Reidar Otto Karlsen Nygårdsveien 55 3214 Sandefjord
Sekretær Knut Aamodt Larsen Olympiaveien 38 3224 Sandefjord
Kasserer Øivind Fevang Nyveien 20 3216 Sandefjord
Styremedlem Harry Mathiassen Bøskogen 15 3242 Sandefjord

Veterangruppe-ledelsen kan delta på Runars hovedstyremøter etter behov.