IL Runar 70 år 7 januar 2019

HURRA  IL Runar er i dag 70 år!

Det er i dag 70 år siden man slo sammen Haukerød Idrettslag, Fevang Idrettslag og Sportsklubben Tempo  (senere kom også Elgesem Håndball med) i et nytt fleridrettslag – Idrettslaget Runar

2019-01-07

I løpet av disse 70 årene har det skjedd en enorm utvikling i klubben.

I dag har vi grupper innen håndball, fotball, ski og friidrett. I tillegg har vi  Allsportgruppa vår, vi har Barneidretten og vi har IFO (Idrettsfritidsordning).  Vi har en veldig aktiv og flott damegruppe og en herre-senior hvor trim og det sosiale står i fokus.

I de ulike gruppene forsøker vi å gi gode tilbud til ulike nivåer. Vi har både eliteidrett og breddeidrett i klubben.

Vi mener at bredde skaper elite og at eliten er en god motivasjon for å ha en god bredde.

IL Runar har satset mye på anlegg i sine 70 år. Vi har flotte fotballbaner, har et supert skianlegg med treningsløyper og ikke minst har vi en flott hall – Runarhallen.

IL Runar tenker fremover – nå bygges det skolebygg for ungdomsskole i byen, vi har utvidet fotballbanene og skianlegget. Sammen med dere alle ønsker vi å se fremover – bygge klubb.

Idrettslaget Runar er alle dere, medlemmer av klubben. Hver og en av dere er for oss like viktige, sammen kan vi se fremover og bygge klubben.

I dag feirer vi klubben 70 første år! Utrolig mye har blitt skapt. Mange opplevelser og minner har det blitt. Vi håper og tror at dette vil fortsette i mange år.

I dag gratulerer vi alle oss selv, og takker samtidig for alt det mange frivillige, engasjerte trenere, styremedlemmer, ansatte, samarbeidspartnere og kommune bidrar med for at IL Runar kan være IL Runar.

GRATULERER MED DAGEN!