Fredrik Ruud - Ny hovedtrener for Runar Sandefjord

Runar Sandefjord er glade for å kunne meddele av Fredrik Ruud er engasjert som ny hovedtrener for kommende sesong. Fredrik overtar etter Johan Zanotti.

2017-04-03
01ILRunar

Fredrik er kanskje ukjent for mange, men er et av landets største trenertalenter og vi er overbevist om at han sammen med Bård Kristian Tonning (hjelpetrener), vil bli et meget kompetent trenerteam.

Fredrik, som fullfører trener 4/EHF Master Coach utdannelsen i løpet av våren, er i dag engasjert i junioravdelingen i Elverum. I tillegg er han med i trenerteamet for Landslaget Menn 2000/01. Tidligere har han vært assistenttrener for Elverums elitelag under ledelse av Christian Berge. Han har vært sentral i oppbyggingen av junioravdelingen i Elverum.

Elverum har over tid utviklet mange gode unge spillere som har tatt steget opp til elitenivå. Dette var noe Runar var gode på for en tid tilbake, men som dessverre har vært delvis fraværende de siste årene. Med ansettelsen av Fredrik håper vi at vi i fremtiden igjen skal gjøre oss i stand til å utvikle flere lokale spillere.

I tillegg til å trene Runars A-lag skal Fredrik arbeide på WANG Toppidrett i Tønsberg. WANG og Runar har i flere år hatt en samarbeidsavtale vedrørende fellesansettelse av trener(e). Denne avtalen har vært avgjørende for ansettelsen av Fredrik og Geir Erlandsen (toppidrettssjef WANG Toppidrett Tønsberg) har vært sentral i prosessen rundt ansettelsen av Fredrik. WANG har over 40 ulike trenere ansett på skolene i Tønsberg, noe som bidrar til å løfte kompetansen hos klubbene i distriktet. Det skal bli spennende å se hvordan klubbene i Sandefjord kan dra nytte av den forestående etableringen av WANG Ung Sandefjord.

For ytterligere informasjon kontakt:

Fredrik Ruud – 482 46 944

Geir Erlandsen (WANG) – 995 57 522

Jørn-Magne Johannessen (Runar) – 934 63 777

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket