Koronatiltak: Ikke fysiske møter, spillemøter, foreldremøter, gruppemøter i en periode fremover

Fra onsdag 4 november vil IL Runar begrense alle fysiske møter i klubbens regi.

Dette gjør vi for å følge myndighetenes råd om å få ned antall møtepunkter og dermed bidra til færre møtes fysisk med fare for smitteoverføring

2020-11-03

Vi registrerer i disse dager økning i smitte i våre nærområder.

Nabobyen har valgt å anbefale ingen aktivitet for idrett i en periode nå, vi håper at vi kan unngå dette.

For oss i IL Runar er det aktiviteten vi vil verne om. Vi har mange aktive som nå kan få være i gang med sine aktiviteter. Denne aktiviteten er vår høyeste prioritet.

Vi har også IFO igang her hver dag, og vi ser med glede at nå økes antallet også her.

Klubben har flere ansatte og andre voksne i nøkkelposisjoner, det er viktig for oss og tenke på deres hverdag hos oss og gjøre den så sikker som mulig.

Derfor har vi besluttet at sosiale møter, spillemøter, foreldremøter osv, inntil videre ikke skal arrangeres fysisk i IL Runar. Disse bør så langt det er mulig gjennomføres på teams eller tilsvarende.

Dette vil gjelde inntil videre til ny beskjed blir gitt

Reglene er fremdeles slik i idretten at det gjelder grupper av max 20 personer - utenfor aktivitetene så gjelder 1 meters regelen ALLTID.  Det er veldig viktig nå at vi alle bidrar til å følge helsemyndigheters, idrettsforbundet og særforbundenes smitteregler.

Frykten for at vi må stenge ned aktiviteten igjen ligger der, vi må gjøre vårt for at vi får lov til å fortsette.

Max 20 i gruppene (faste kohorter så langt som mulig)

1 meters avstand - gjelder alltid (unntak der det er gitt i trenings-/kampsituasjon)

Vask hender (godt renhold - egne regler for renhold ved trening/arrangement)

Hoster du - host i armkroken

Er du syk - hold deg hjemme - ta en test

Karantene:

Er du syk, eller har vært i nærkontakt med noen som er smittet og skal i karantene er det viktig og merke seg at selv om du tar en test i karantenetiden og denne er negativ, skal du fremdeles være i karantene i 10 dager. Mer om dette kan du lese her på Helsenorge.no

Smitte:

Skulle det oppstå smitte som berører oss i IL Runar og vi er nærkontakter, vil vi bli kontaktet av smittesporingsteamet hos kommuneoverlegen.

Skulle noen få et tilfelle i laget/gruppen, skal dette varsles til smittevernansvarlig i klubben (adm.sjef)  mobil 907 35632  - mail: janroger@ilrunar.no

Takk for at dere alle stiller opp og bidrar så godt dere kan.