Helg nummer to i Norgescup jr i Holmenkollen er over!

Et samlet team fra Sandefjord med rundt 20 juniorutøvere fra Runar Ski, Andebu Ski og Stokke Ski. Og for en helg det ble for Runar! To pallplasseringer, syv topp ti plasseringer og hele elleve løpere som har tatt NC poeng!

2020-02-18
06Ski017

Ballet startet på fredag med klassisk distanserenn. Perfekte forhold med sol, noen få minusgrader og skarpt klisterføre. Nora og Ingrid var best av våre med hhv 5 og 6 plass i K17 og K18, mens Ole Teodor imponerte kanskje aller mest og satt solid personlig rekord med 28 plass M18! Hedda var et fall unna en topp 30, mens Maren sikret seg en fin tiendeplass.

På lørdag var det fristilsprint på programmet. Vær og føre var nesten like fint selv om varmegradene hadde gjort sin ankomst. Seks av våre gikk videre til finalene og mange var akkurat utenfor topp 30 med meget gode prestasjoner i en superjevn prolog. Jesper, Andrine og Maren røk hårfint ut i sine kvartfinaler, Oskar gjentok suksessen fra Lygna og gikk helt til semifinale, mens både Ingrid og Nora manøvrerte seg hele veien til finale. Ingrid endte på en flott femteplass i en finale hvor Maja (Stokke) ble nummer seks. Nora spurtet om seieren, men måtte se seg slått av Ingrid Vadder. Dobbeltseier til kretsen vår, altså!

På søndagen var værforholdene mildt sagt et samtaletema. Fristil langdistanse i regnvær, mange plussgrader og ufyselig vær. Forholdene ble ikke bedre utover dagen og for løperne ble det en skikkelig kraftanstrengelse. Maren gikk et superløp og tok andreplassen.I tillegg gjorde Nora en svært godt løp med en av hennes beste løp i skøyting. Hedda gikk et av sine beste løp noensinne. I tillegg oppnådde Karoline årsbeste resultatmessig.Sett under ett er det svært gledelig at vi har mange i toppen og som gjør svært gode konkurranser. Like gledelig er det at de fleste utøverne har forbedret sine prestasjoner kraftig fra sist NC helg. I tillegg har prestasjonene forbedret seg vesentlig for de fleste av utøverne fra sesongen 18/19.

For å understreke hvor god sesongen har vært for Runar inkluderes de 10 første klubbene etter hvor mange poeng som er tatt i Norgescup etter Lygna og Holmenkollen.  1. Kjelsås 2. Lyn 3. Byåsen 4. Runar   5. Konnerud 6. Asker 7. Rustad 8. Bærums Verk 9. Fossum 10. Lillehammer skiklubb. Imponerende!

Det gjenstår nå en NC helg, som også er junior NM, samt en finalehelg. Målsetningen er å sanke mange poeng også her.