Covid-19 – Endringer i breddeidretten

Vi har i dag mottatt fra Sandefjord kommune endringer som påvirker vår virksomhet, breddeidretten i IL Runar.

Fra i dag er følgende gjeldende:

·         All breddeidrett for voksne stanses. Dette gjelder organisert trening, stevner, cuper, turneringer og kamper.

·         Organisert trening for barn og unge under 20 år opprettholdes

·         Stevner, cuper, turneringer eller kamper utenfor kommunenes grenser anbefales ikke.

2020-11-06

For IL Runar betyr det at vi ikke lenger kan tilby treninger til våre aktive medlemmer (fra og med 20 år).

Elitehåndballen er ikke nevnt i denne sammenheng, så inn til videre vil de fortsette trening og sin aktivitet.

IL Runar syntes det er leit at vi nå vil måtte stenge ned aktivitet for de voksne i klubben, men stiller oss selvfølgelig bak råd og pålegg som kommer fra offentlige myndigheter i forhold til å bekjempe smitte av Covid-19.

Kamp- og konkurransevirksomhet utenfor kommunegrensene anbefales ikke, og vi har allerede nå sett at enkelte forbund/kretser har satt kamper/arrangementer på vent/avlyst. Her vil den enkelte gruppe i Runar følge med og følge opp med informasjon ut til våre aktive.

Det er viktig for oss alle nå at vi nok en gang stiller opp i dugnaden for å bekjempe pandemien. Vi håper hver dag at vi nærmer oss en slutt på denne situasjonen og at vi kan gjenoppta den «normale» trenings- og konkurransehverdagen.

Vi håper at tiltakene som nå settes inn er med på å stanse opp utviklingen i pandemien og snu tendensen, slik at vi slipper ytterligere innstramninger.

Tusen takk til dere alle for den flotte jobben dere gjør i klubbens hverdag, takk til alle dere som stiller opp som koronavakter. Vasker, sjekker folk inn og ut av hall og anlegg, og sørger for 1 m avstand og rene hender.  Dere gjør alle en viktig jobb for at vi kan opprettholde aktivitet for våre barn og unge.

Ta godt vare på hverandre nå, husk de viktige reglene:

·         1 meters avstand

·         Rene hender

·         Er du syk, vær hjemme (og test deg)

Vi oppfordrer dere alle til å følge råd og pålegg som kommer fra myndighetene. Sammen skal vi bekjempe dette!

Mvh

Jan Roger