7 nye Gullmerkemedlemmer i IL Runar

7 medlemmer tildelt klubbens Gullmerket i 2019:

På bildet fra v: Bjørn Vidar Eriksen, Osmund Jensen, Anne Cecilie Gleditsch, Odd Andersen, Turid Bjørvik Andersen, Per Joar Kristiansen, Odd Gleditsch d.y.

2019-01-16

Gullmerket er IL Runars høyeste utmerkelse, og i forbindelse med feiring av IL Runar 70 år, ble det utdelt gullmerket til følgende medlemmer:

Turid Bjørvik Andersen:  Turid har vært  medlem av IL Runar i 65 år. Hun er tildelt fortjenesteplaketten i 1979. Hun har vært aktiv håndballspiller i Runar, hun har sittet i håndballstyret, har vært håndballtrener. I tillegg har hun sittet 8 år i hovedstyret og 12 år i damegruppas styre.

Bjørn Vidar Eriksen:  Bjørn Vidar ble tildelt fjortjenesteplaketten i 1994.  Han har vært håndballspiller i Runar i hele sin karriere, herunder på vårt elitelag. Bjørn Vidar har 5 landskamper. Han har i mange år vært trener for aldersbestemte lag og damelaget. Han har vært medlem av markedsutvalget, sportslig utvalg, samt nå svært sentral i hallutvidelse og skolebygget.

Odd Gledittsch d.y.:  Odd ble tildelt fortjenesteplaketten i 2014. Han har hatt en aktiv sportlig karriere i friidrettsgruppa. Odd hadde sitt første styreverv i Runar i friidrettsgruppa da han var 18 år gammel. Siden har han vært leder i Friidrettsgruppa og Skigruppa. Han har i tillegg vært nestleder i hovedstyret i 12 år.  Odd har jobbet mye mot myndigheter i forbindelse med større prosjekter, og spesielt miljøtunellen vi fikk anlagt når E18 ble bygget ut, skal Odd ha stor del av æren for.

Odd Andersen: Odd ble tildelt fortjenesteplaketten i 2005. Odd har vært medlem av IL Runar siden 1949 (starten). Han har vært aktiv innen alle våre idrettsgrener. Odd har deltatt på utallige dugnader og er fremdeles svært aktiv pensjonisttrimmer. I tillegg til dette har Odd ved flere anledninger gitt betydelige økonomiske bidrag til klubben.

Osmund Jensen:  Osmund ble tildelt fortjenesteplaketten i 2014. Osmund har vært prosjektleder for rulleskiløypa, skibygget, snøprudksjon og nå "ny" garasje for produksjonsmatriell og løypemaskin. Osmund startet sin "idrettskarriere" i voksen alder, og har siden da gjennomført Norsman på 13,44. Han har merket i Birkebeineren, aktiv med i RunarExpressen som har syklet bl.a. Trondheim-Oslo. Han var en av initiativtakerne til å starte RunarTriathlon. Osmund har vært trener for jentegruppene i mange år.

Per Joar Kristianasen: Per Joar ble tildelt forjtenesteplaketten i 2014. Om Per Joar kan vi vel si at han er "alltid" nede i lysløypa. Per Joar er svært aktiv på anleggssiden. Han er leder for snøproduksjon og løypekjøring. Per Joar har utallige dugnadstimer i løypeanlegget . Uten han hadde vi ikke hatt skiløyper på Runar.

Anne Cecilie Gleditsch: Anne Cecilie ble tildelt fortjenesteplaketten i 2014.  Hun har vært aktiv i friidrettsgruppa. Anne Cecilie har vært sekretær i skigruppa før hun ble leder i 12 år, som leder av skigruppa var hun en veldig samlende leder. Hun har vært skitrener i flere år. Hun har på en eller annen måte vært med på alle dugnader.  Anne Cecilie har vært en som har brukt veldig mye av sin tid på Runar.

Vi gratulerer alle disse 7 med vell fortjent Gullmerke i IL Runar.