IL Runar feiret seg selv - 70 år

12 januar feiret klubben seg selv med sine 70 år

På bildet ser vi leder Geir Ustgård og Øyvind Fevang, som var styremedlem i klubbens første styre (juniorstyret) i 1949.

2019-01-14

Det var i underkant av 150 medlemmer som hadde meldt seg på festen og det ble en flott kveld.

Dette er en anledning hvor medlemmer i flere generasjoner møtes, deler gode minner og hyller hverandre.

Her har vi tradisjonsrike poster på programmet, som inneholder bl.a leders tale, utmerkelser (kommer egen artikkel om dette).

Festen ble loset trygt gjennom av kveldens toastmaster Carl Fridthjof Jacobsen.

Hovedtalen ble holdt av leder Geir Ustgård, som oppummerte kort fra etableringen i 1949 og frem til i dag. Den store utviklingen som klubben har hatt, både som klubb og ikke minst på anleggsfronten.

Han takket alle som har bidratt i alle disse årene, fra tillitsvalgte, til trenere/oppmenn, utøvere, samarbeidspartnere og ansatte i administrasjonen.

Han takket speseilt Odd Andersen for hans enorme gave som ble gitt i 2018 på kr. 10 millioner, noe som har gitt oss en unik mulighet til å investere i anlegget, med tanke på fremtidige gode inntektskilder. Geir takket også Leiv Eriksen (Cosmic Bygg). Uten Leiv hadde vi nok aldri hatt noen Runarhall. For den gangen Leiv forelso å bygge hall på Haukerød var det nok mange som lurte på om de hadde tatt for mye "møllers tran" der oppe. Men vi gjorde det, siden har vi utvidet flere ganger og har i dag et fantastisk anlegg som vi er meget stolte av.

En hyggelig takk også til de ansatte i klubben avsluttet Geir sin tale med.

Det ble servert god mat og drikke. Blå Cover stod for musikken slik at alle de som ønsket å bruke dansefoten hadde god mulighet for dette.

Dette ble en flott markering av IL Runar 70 år