God Jul og Godt Nytt År

Vi ønsker alle våre medlemmer, frivillige, ansatte og samarbeidspartnere en riktig GOD JUL og GODT NYTT ÅR

2020-12-23

2020 ble ikke det året vi hadde trodd det skulle bli, Covid-19 satte en brutal stopper for oss.

12 mars 2020 ble idrett forbudt, og dermed alt stengt ned. Siden dette har vi hatt aktivitet i ulik form, fra små grupper med avstand, til å få lov til å ha aktivitet inne i hall.

Konkurranser ble tillatt for de under 20 år i ulik grad. Hos oss i år er det de som er 20+ som er de største taperne ved at de ikke har fått lov til noe særlig felles aktivitet. Vi ser ennå ikke konsekvensene for oss som klubb i forhold til frafall på grunn av koronaen. Vi vet at gruppene vil gjøre det de kan for at medlemmene står gjennom dette sammen med oss og blir i IL Runar.

Vi applauderer i 2020 for alle de sportslige prestasjoner klubben har greid å levere. Spesielt friidrett og ski har hatt meget gode resultater i 2020 og virkelig satt IL Runar på kartet. Vi gratulerer spesielt Andrea M Engesæth som Norgesmester 3000 m hinder i seniorklassen.

Gledelig var det også at fotballgruppa ble kåret til årets "fair play klubb 2020". Dette er verdier vi ønsker at klubben skal assosieres med, så dette er stort. Gratulerer !

Tusen takk til alle dere aktive, trenere og støtteapparat, tillitsvalgte og ansatte. Ikke minst skal det rettes en stor takk til dere alle frivillge som i år har stilt opp på treninger og arrangementer, som koronavakter. Dere har passet på avstandsregler, spriting av hender og treningstutstyr, registrering av utøvere, trenere og publikum. Sammen har vi greid å få til så godt tilbud som mulig innenfor de retningslinjer som til enhver tid gjelder.

IL Runar har bidratt i dugnaden om å bekjempe pandemien. Det skal vi fortsette med, men håper samtidig at dette kan gjøre på en slik måte at vi kan få inkludert alle i vår aktivitet igjen.

Vi håper virkerlig at 2021 blir annerledes slik at man også finner gode og trygge løsninger for treninger og aktivitet for både barn, ungdom og voksne.

Ta vare på hverandre og husk 1 meters regelen - vask hender - og skulle du få symptomer - ta en test!

Tusen takk til alle dere som også har jobbet utallige timer dugnad på alle andre områder, herunder anlegg. For de som beveger seg nedover i skiløypene, ser man nå at lysløypa er ferdig lagt om, det er bygget 2 nye gapahuker til glede for mange. Både ute i løypene, på fotballanlegget og i hallen har vi hatt glede av mye dugnad på anleggene. Tusen takk!

Vi ønsker dere alle en riktig GOD JUL og GODT NYTT ÅR!